Zorgaanbod

Bij Stichting Younique hebben we een veelzijdig zorgaanbod ontwikkeld dat is afgestemd op de diverse behoeften van onze doelgroep.

Bekijk ons zorgaanbod

Ons zorgaanbod omvat:

Empowerment programma's

Op maat gemaakte programma's die individuen voorzien van de nodige tools en vaardigheden om zelfstandig en zelfredzaam te worden.

Onze Empowerment Programma's zijn op maat gemaakte trajecten die individuen voorzien van de nodige tools en vaardigheden om zelfstandig en zelfredzaam te worden. Door middel van persoonlijke ontwikkelingssessies, trainingen en workshops streven we ernaar om het zelfvertrouwen te vergroten en individuen in staat te stellen hun eigen kracht te ontdekken. Deze programma's, afgestemd op specifieke behoeften, zijn ontworpen om een blijvende impact te hebben, waarbij deelnemers worden aangemoedigd om actief hun eigen koers te bepalen.

Mentorship en begeleiding

Persoonlijke begeleiding en mentorship om individuen te ondersteunen bij hun persoonlijke en professionele ontwikkeling, vooral relevant voor werkloze en voormalige jeugdzorgontvangers.

Onze mentorship en begeleidingsprogramma's zijn gericht op het bieden van persoonlijke ondersteuning aan individuen die extra begeleiding nodig hebben. Of het nu gaat om het navigeren door de overgang naar volwassenheid na jeugdzorg, of om professionele ontwikkeling voor stagiaires, onze mentoren streven ernaar om deelnemers te inspireren, te begeleiden en te motiveren. Deze één-op-één interacties helpen bij het creëren van een positieve levenskoers en het ontwikkelen van belangrijke vaardigheden.

Werkgerichte training

Trainingen gericht op het ontwikkelen van werkgerelateerde vaardigheden en het verbeteren van de arbeidsmarktpositie voor werklozen.

Onze werkgerichte trainingen zijn ontworpen om individuen te ondersteunen bij het ontwikkelen van essentiële vaardigheden die nodig zijn op de arbeidsmarkt. Van praktische trainingen tot loopbaanadvies, we streven ernaar om werklozen te helpen bij het verwerven van competenties en zelfvertrouwen die nodig zijn voor een succesvolle arbeidsmarktintegratie. Deze programma's zijn afgestemd op de specifieke behoeften van deelnemers en bevorderen een actieve deelname in de samenleving door middel van werk.

Psychosociale ondersteuning

Professionele ondersteuning voor eenzame individuen en degenen die worstelen met psychosociale uitdagingen.

Onze psychosociale ondersteuningsdiensten bieden een veilige ruimte voor degenen die worstelen met psychosociale uitdagingen. Professionele begeleiders werken samen met individuen om hen te helpen bij het begrijpen en beheren van stress, emoties en persoonlijke kwesties. Door middel van counseling en therapeutische benaderingen streven we naar het bevorderen van emotioneel welzijn en het versterken van veerkracht.

Toekomstoriëntatie workshops

Workshops en programma's die gericht zijn op het bieden van concrete perspectieven voor de toekomst, inclusief loopbaanplanning en persoonlijke groei.

Onze toekomstoriëntatie workshops zijn gericht op het bieden van concrete perspectieven voor de toekomst. Of het nu gaat om loopbaanplanning, persoonlijke groei of het identificeren van doelen, deze workshops bieden praktische inzichten en hulpmiddelen om deelnemers te helpen hun eigen pad te vormen. Door actief te werken aan het ontwikkelen van persoonlijke doelen, streven we ernaar om een solide basis te leggen voor een positieve en hoopvolle toekomst.